girizgah

Tuesday, October 14, 2014

sevgili okuyucu (simdilik sadece ben kendim);


2008-2009'daki ilk kanser maceram sirasinda "ya ben bunlari bir yerlere yazayim" sonrasinda da "keske bir yerlere yazsaydim" diye cok hayiflandim. neyse ki kanser beni kirmadi ve bu firsati bir kere daha sundu. bu sefer farkli bir tip lenfoma gecirirken (2008'deki Hodgkin's lenfomaya karsilik yeni sezonda non-Hodgkin moda) inanilmaz maceralarimi bu sefer kaydetmeye karar verdim.

insanin hafizasi cok yaniltici, hatta hafizaya dair sunu kaydetmisim telefona: "the past is just a story we tell ourselves" -nereden oldugunu da hatirlamiyordum, gugila sordum, meger Her filminde Samantha diyormus. o da guzel filmdi, kulaklarini cinlattik. neyse, gecmis hakikaten de boyle bir sey; gecmis baska bir ulke, orada her seyi farkli yapiyorlar. ozetle, ben bunlari bir kenara yazayim.

o zaman kisa bir durum ozeti geceyim ve bu mektubun sonuna gelelim: agustosun ortasinda 6 aylik rutin kontrolum vardi. tedavinin bitmesinin 5. senesini de kutlayip, doktorun "benimle hicbir isin kalmadi" cumlesiyle azad edildim. 10 gun sonra bir inip bir cikan tuhaf bir ates sebebiyle gittigim dahiliyeci ise boynumda essek kadar olmus lenf nodunu tespit etti ve iste kendimi yeni bir maceranin icinde bulmustum (adventure time). su noktada 1. evre bir non-Hodgkin lenfomayla muhatabiz. Hodgkin lenfomada aldigim ABVD kemoterapisine karsilik, NHL'nin protokolu R-CHOP -R, Rituximab isimli -gorece yeni sayilabilecek- cok havali bir arkadas; bir cesit "chimeric monoclonal antikor". kendisiyle ilgili bir seyler daha sonra yazmayi planliyorum cunku herkes Rituximab'i tanimali (tercihen uzaktan.) ilk kemoterapiyi 30 eylul-1 ekim'de aldim, bir sonraki tur icin 21 ekim'i bekliyorum -acikcasi cok buyuk hevesle beklemiyorum ama needs must.

gelismelerle karsinizda olacagim.


5 comments:

  1. soru: vedalaştığın doktor, son bir bakıvermesine rağmen mi "eşşek kafar olmuş lenf nodunu" tespit etmedi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet etmedi. ama lenf muayenesi de yapmisti ve lenf muayenesinde o boyutta olsaydi kacmasi imkansiz. bizim de kafamiz bu detaya cok takildi ama herhalde 10 gun once veya sonra cok farketmezdi zaten.

      yine de bu sefer kendisiyle calisamiyoruz.

      Delete
  2. "kanser beni kırmadı" eaguregayrgaer of pınar yiaa.

    ReplyDelete
  3. Kanser madem kibar olmaya niyetliydi, "Ben istenmediğim yerde durmam" deseydi daha iyi olurdu.

    ReplyDelete
  4. elinle bir git git yap şu lenfomaya bu sefer. Ne sırnaşık yılışık şey cıktın sen yeaaa, de çok kibar olma. Hastalığınızı sevin diyorlar bir de, nesini seviceksin sünepe şey...
    PS: Sana dizi getircem. Çok iyi bir şey var elimde

    ReplyDelete

 
site design by designer blogs