mide blues

Wednesday, November 19, 2014

onumuzdeki gunlerde dorduncu tur kemonun gerekliligi ve tedavi protokolu uzerine ikinci ve ucuncu fikirler almak uzere harekete gectim. ozellikle de 2 Aralik yaklastikca, psikosomatik (oldugunu dusundugum) bir mide bulantisi gozlemliyorum. sonuncu kemo sahiden psikolojik olarak beni biraz (epey?) yerimden oynatmis ki bana her sey seni hatirlatiyor: bir sey yerken aklima hastaneyle ilgili bir detay geliyor = mide bulantisi. yuvarlak ekmek goruyorum (hastane standardi) = mide bulantisi. bir yerlerden gelen trrrk trrrk sesine takiliyorum = mide bulantisi. bu boyle surekli olan ve aklimdan cikmayan bir sey degil ama su an cok fazla sey reaktif mide bulantisina sebep olmaya basladigi icin canim sikkin. bardagi tasiran damla benim icin (nedense) Kindle baglantisi oldu. hastaneye her seferinde kitap okumak icin Kindle'i goturuyor ve her seferinde basarisiz oluyorum cunku kemoterapi alirken ve sonrasindaki birkac gun bir sey okumak > kuyruklu yildiza inis yapmak. yine de her seferinde tam takim tum teknolojik aletlerim ve ben hastaneye gidiyoruz cunku ya okursam (asla okuyamadi). bu okuyamayisa ragmen de, belki de tam bu sebepten, ne zaman elime Kindle'i alsam, hastane yatagina isinlaniyorum, mideme o tuhaf his geliyor ve Kindle'dan kitap=okunamiyor (oysa cok sevdigim Zimzim'in hediyesi). buna urettigim cozum ise iPad'deki Kindle app'ini kullanarak okumak. insan zihni gercekten cok acayip calisiyor.

bunlarin hepsinden ayri olarak da, kemoterapi sahiden cok yikici bir yontem (iyi ki yazdim cunku bunu bilmiyordunuz). simdi gecirdigim lenfomanin sebebinin buyuk ihtimalle bir onceki lenfomanin kemoterapisi oldugunu da tahmin ettiklerinden (ikincil kanserler dedigimiz yan etki) bir damla bile fazla ilac alasim yok. eger dorduncu kemoterapinin yapilmamasi ancak marjinal bir risk olusturuyorsa acikcasi olmama ihtimalini iyice bir dusunecegim. insan ikinci kez kanser gecirirken daha bir gurme oluyor; ilk seferinde ilk ve tek doktorum ne dediyse kuzu gibi yapmis, hicbir seye ses cikarmamistim. simdi icimden arada zorlamak, defalarca sormak, istemiyorum hakkimi kullanmak gibi seyler geciyor. ne kadar etkili olacak ve yine kinali bir kuzu gibi 3208'e uc gunlugune yatacak miyim tabii bilemiyoruz, ama denemeye deger.




No comments:

Post a Comment

 
site design by designer blogs