dorduncu tura girerken

Tuesday, December 2, 2014

uzun zamandir yazamadim cunku kacamadigim dorduncu kemoterapiyi mumkun oldugunca dusunmemeye calisiyordum (onun yerine avatar izledim. tesekkurler GY). fakat bu satirlari su an amerikan hastanesindeki odamdan ustume elektro bagli, sol isaret parmagimda saturasyon olcucu takili ve dorduncu kemonun premedikasyonu bunyeme ZERKEDILIRKEN yaziyorum.

ikinci bir fikir almak icin baska bir doktorla gorusecegimden bahsetmistim. gittigim ve bircoklari tarafindan asiri tavsiye edilen doktor, diger bircok doktordan farkli olarak, bana kagit uzerinde istatistikler ve minik semalarla I. evre hastalikta bile uc kemoterapi gibi bir uygulama olmadigini, en son Kanada'da yapilan bir arastirmaya gore ise, 3. kemonun sonrasinda cekilen PET temiz ciktiysa 4. kemonun da verilip tedavinin tamamlandigini acikladi. farkli olarak da, daha once sol tarafimdaki subclavical bolgeye kadar (yani koprucuk kemigim civari) radyoterapi aldigim icin ve ikinci kanserim de onun hemen devami olan az yukarisinda bir bolgede ciktigindan bana kesinlikle radyoterapi yapmayacagini soylemesiydi.

kendisi ossaat dunyadaki favori doktorum oldu. cunku radyoterapinin allah belasini versin. annesi ölsün. radyoterapi gorece daha kolay bir tedavi sureci GIBI GOZUKUYOR. kanmayin. sonrasinda baska kanserleri davet etmesinin yanisira, benim durumumda isinlanacak bolge tiroid ve tukuruk bezlerini etkileyecekti. tiroidim zaten kendine saldiriyor (Hashimoto's), daha fazla durtulmeye ihtiyaci yok. etkilenen tukuruk bezleri ise omur boyu kronik agiz kurulugu demek ki, thanks, but no thanks. tabii (yeni) doktorumun derdi tukuruk bezim degildi. bolgede beyne giden ana bir damar var. esas risk bu cunku kalbimden beynime direkt giden damar hasar gorurse ne olurum? kotu ihtimalle ani bir tikaniklik olur ve ölürüm (herhalde?), en iyi ihtimalle ise gerizekali olurum. en iyi ihtimal bile bayagi kotu. bu riskten ve canim Marie Curie'yi bile perisan eden radyasyondan yirtmak super olay.

o zaman tek bir secenek kaliyordu. yeni doktoru sec ve disini sikip bir tur daha kemoterapiyi al, al al. oyle de oldu ki dedigim gibi su an bu satirlari her yerimden bir tupe ya da kabloya bagli oldugum ama cok da konforsuz olmayan hastane yatagimdan yaziyorum. premedikasyon bitti, simdi ise artik hepinizin yakindan tanidigi Rituximab kanima karisiyor.

Korkut'un kucuk melez canavarinin dedigi gibi: GO FAST!




1 comment:

 
site design by designer blogs